11 oktober, 2009

Det hostandes-snuviga-monstret

är jätte förkyld! Fast underligt nog försvinner detta på dagen..??!! Kan det bero på mägnden hostmedicin... panodilen... eller kaffet? hehe.. ska kanske börja dricka kaffe dygnet runt. Nä men jag måste nog inse att jag är regält sjuk nu, alltså ingen träning, men ska en liten sväng till stallet iaf.. då kan man klä sig varmt och gosa lite med pollarna. Frisk luft måste väl vara nyttigt om man är sjuk?

Imorse mådde jag inte toppen direkt men så fort huvudvärken och hostan avtog lite började jag surfa lite. Blev jätte sugen på att dyka igen! Gu va befriande det är. Gick in på en massa sajter om barriärrevet och kollade upp lite inför australien. Gick även in på dykarna.nu (en jättebra hemsida faktiskt) och kollade runt lite... kanske ska ta nått dyk i sverige me? Har lite dykälskande bekanter i sverige som säger att dykningen här inte är så dålig faktiskt...  svårt att tro men det ska vara ganska fräckt. Måste kanske lära moig att dyka i torrdräckt först bara haha. Är nog lite kallare här än i thailand. jag tog mitt dykcert i Thailand, Koh Tao,  och det var ett av de mest coolaste och bästa upplevelse jag har gjort hittills i mitt liv. Kärlek vid första dyket... det bästa är nog friheten och kännslan av att vara totalt viktlös.. sen alla färger, trycket, djupet och livet där nere. Helt fanastiskt. Det kan nog aldrig beskrivas tillräckligt för att man ska kunna förstå det och en film kan aldrig fånga den känslan.. måste upplevas!

min dykinstuktör innan första dyket: "ehm.... right... I have to check that you all can swim... you can do that right?... couse we have had poeple here that could not swim.. Iknow... diving without knowing how to swim... europeans are wierd" haha grymt bra.. aussiemånniskor är faktiskt helt underbara. Skulle inte förvåna mig om dom som inte kunde simma kom från italien eller spannien haha.


Sitter och kollar på worldcupen i hoppning nu. Alltid lika kul =) så mycket fina hästar det finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar