24 september, 2010

okej jag är dålig

jag vet mitt bloggade går inte så bra men nu är jag förkyld och hemma så why not now!

Boende på koh phangan är förövrigt bokat och det kommer att bli sjukt! Sen är det tydligen koh phi phi som gäller och efter det similian island =) dykning på schemat!!! Så nu är det bara att jobba och stå i så allt med ekonomin stämmer.. blir nog australien efter det =)

Vilken otrolig tur jag har haft att träffa sådana underbara människor när jag har varit ute och rest! Helt otroligt när man tänker på det. Utan dom hade jag nog inte haft så kul och utan dom hade jag kanske inte upplevt lika mycket.. beersbie på koh phangan,  dykningen i thailand och på stora barriärrevet, segling i världens finaste område, kayak bland delfiner och sköldpaddor, selfdriven på fraiser island, gitarrister och musik på stranden, bonfires, skydiving med emelie och otroliga fester lite överallt...  sen thailands resan nu.. får se om jag kan få tummen ur och rida på lite elefanter denna gången.. misslyckades ju med det förra gången ;)

Underbart helt enkelt..  sen måste jag tillägga att den här sommaren har varit sjukt givande! Tack tjejer!

30 augusti, 2010

mys, moran och älg!

Har haft en jätte mysig helg med både filmer, tjejerna, saras' muffins och en massa te :D. Vart jätte mysig.. mys... hehe... Kan även medela att jag har tagit tag i mitt körkort.. till allas lättnad.. hm vad har hänt mer.. nytt pass är fixat.. ser lite snällare ut på detta. Men när jag kom hem efter att ha övningskört lite så möttes jag och farsan av älgen (antagligen samma älg som brukar väcka mig genom att smaska äpplen 6 på morgonen). Mamma stod innan för dörren och var livrädd men av god anledning.. älgfan va ju full! helt galen.. halva gatan var ute och tittade på den.. mamma hade tagit nått kort men hon hade använt blix? aja några bra bilder blev det sen när jag även fick låna ett annat objektiv av fågelskådargrannen! Kul att bo i svea rike!

Va med syrran i stallet och testade den nya kameran :D tog nog en 300 kort och filmade en del! Hur kul som hälst :D

Haha.. våran trädgård..

Utan blixt i grannens trädgård.. thihi.. lite jobbigt att kfå en bra bild dock då han ville gömma sig bakom träden.

Nu e de te dax! <3

26 augusti, 2010

Snart dax igen!

Den 25 dec 2010  sticker jag till Thailand, Koh Pha gnan, och ska fira nyår med diverse vänner och bekanta! Ska bli otroligt skönt och kul!

Har haft ett litet uppehåll från bloggandet så här kommer en liten uppdatering!
Sommaren har bestått mestadels av jobb men även en del roliga händelser. Skaffade ju gitarr (estman <3) i våras, fick besök av John som var på europatour. Firade midsommar i Halmstad men tjejerna och 2 min från våran fest hade Scotty (canadensika kompisar) sitt midsommar firande så det var perfekt! Har varit nere i Halmstad en hel del faktiskt hos Emma :) jättekul! sen har Emelie varit på sv besök :D underbart att träffa henne igen.. henke har också varit på sv besök så jag, ems och  henke festade loss lite. Sen har det varit gbgkalaset lite vilket resulterade att en bartender hade hand om min mobil i två dagar haha. Varit nere i varbeg och småpartat med... jaa det summerar väl upp min sommar ganska bra! Joo just de ja.. jag, sara och maja va ute och seglade men mamma och pappa! Hur trevligt som hälst! Upp till marstrand och tillbaka! Och sen har jag haft kräftskiva med :) cirkelsågen och allt kom fram!

Nu har jag min lediga vecka så jag har mest sovit eftersom jag har halkat efter med sömnen en del. Efter att ha haft 2 månaders uppehåll med ridningen så tog jag mig en tur igår på L och imon blir det väl en till :) har saknat det sjukt mkt.  Har även fått min kamera nu så jag springer runt och tar kort på allt som råkar hamna ivägen! Det blev en canon eos 550D, värt!

nu e det dax för kaffe och lite mer gitarr, sen in och träffa tjejerna och käka thaimat! =D
(såg att hag har tagit 400kort på 3 dagar! shit)

12 februari, 2010

Back in Sverige änna!

Ja ni tillbaka till jobb och vardagen. Gym har det blivit en hel del med som tur är :) haha ridning på stall jl och en hel del fika där med desutom. Fika hos Malin har det med blivit (urgullig unge hon har),  jätte trevligt och inte alls enligt mina "leva nyttigt" planer..  får se blev middag med vänner med... en del planer på gång med.

Har tagit tag i mitt dykande här hemma :D blir västkustdykning i sommar och sen ev börja med fridykning! Hur kul låter inte det liksom! Frågan är väl bara vart när och hur..  vill inte direkt tränga mig på heller.  Hade känts dumt. Alla är redan så tajta överallt med så det gäller ju att hitta rätt gäng :) men annars kan jag ju alltid skita i om jag tränger mig på eller inte.. hahaha jag orkar faktiskt inte bry mig så mycket vad folk tycker eller inte tycker.. dom får väl säga till om det är några problem.

Har pratat lite om åldersskillnader det senaste och det är faktiskt sjukt intressant.. Tänk dom som inte kunde ta till internet till skolarbeten och ännu värre.. tänk att skriva uppsatser på skrivmaskin. Varje gång man skrev fel var man tvungen att skriva om sidan.. usch vad jobbigt... men man blev säkert bra på att stava haha. Ingen spellcheck iallafall. Tänk att inte ha mobil på gymnasiet? Eller bloggar att skriva i ;). Att inte kunna göra sin a egna spellistor på itunes och spotify...  undra vad nästa generation lär säga om hur vi lever nu...  haha.  Antagligen något liknande.

Ska städa nu.. usch!

03 februari, 2010

uppdatering! (sammanfattning)

Okej erkänner, jag har varit väääldigt dålig på att blogga det senaste!

Iallafall så var The Clipper underbart kul. Mycket festande, solande och sån som vanligt fast segla är så otroligt härligt. Sjukt fina stränder med så klart vatten. Badade brevid stingrockor och färgglada fiskar. Kunde inte bli mer likt paradiset. Träffade Lana och Will där med. Två helt underbara människor, hoppas att jag kan resa runt med dom nästa år. Efter seglingen var det efterfest med alla på båten, gick till puben och drack lite jugs och åt pizza. Gott! Blev inbjuden till Irland i sommar av Roisin med (hon var med på fraser island med). Tydligen så kan man surfa på Irland.. ... det är sant! Gjorde två dyk med, dålig vis men kul vart det!

Efter WS och Airlie Beach så var det nattbussen till Cairns =D en natt på The Beach House och sen ut på båt! Köpte en rosa tusa mask innan jag åkte ut med Pro Dive Cairns på en tre dagars dykresa.  10 dyk blev det varav två nattdyk. Alla på yttre reven.  Har alla detaljer nerskrivna i dykloggen med såg bland annat: Alla sortens angel och butterfly fiskar, parrotfiskar, travellies, stingrockor, rev hajar, sköldpaddor, triggerfiskar (blev jagad av en titan triggerfish... not cool!), anemone fiskar, lionfishes och andra fina små fiskar. Hade som bäst 25meters vis och 29 grader i vattnet... som sämst 20 meter vis och 29 grader i vattnet hähä.. good times!  Efterfest i Cairns med och full fart. Nästa dag var det iväg till flygplatsen och ner till brisbane för att sen ta mig till Byron Bay igen.

Byron är alltid underbart.. älskar det ställen.. många av dom som var där när jag var där senast var kvar och sen var det en massa nya coola människor med. Hade underbart kul med beach party, warehouseparty, utgång, hostelfest, austrailia day, stranden och goda middagar! Livet var bra så att säga. Ems kom ner två dagar med men tyvärr var jag lite bakis och utslagen då men det var jätteroligt att träffa henne igen innan jag åkte hem. Budda bar är sjukt trevlig med... beach hotel  och såklart festa gärnet på cheeky monkeys. Sen att jag var omringad av musik älskande och gitarrspelandes canadensare och engelskmen, matlagandes italienare och spanjorer (pluss att två spanjorer var dj's), gjorde allt ännu mera underbart.  Awesome... sweet ass... good times... amazing! :D

den 31/1 var det nattbussen ner till Sydney 13 timmar. Spenderade 7 timmar innan det bar av till flygplatsen så passade på att ta en chai latte med Will som befann sig i Sydney :D mycket trevligt och han gav mig en del att tänka på dessutom... bland annat fler ställen att resa till! Flgplatsen bjöd på avskeds telefonsamtal, tårar och därför att jag av misstag nästan bordade ett plan till Bali.. tror att det var mitt undermedvetna haha.  Sen 9 timmar till Bangkok... åt thaimat.. hoppade på nästa  flyg till Helsingfors 10 timmar... nästa Götet 1 timma.. Home after 35 on a buss/plane and 46 traveling hours.  Sick!

Är hemma iallafall.. Gav fam lite pressenter packade upp.. såg på skydiving videon och lite sånt. Sen hoppade jag in i duschen och sen upp på vågen.. big misstake!!!!! Gått upp 6kg!! hur gick det till??? Har inte ens märkt något :S men iallafall det ledde till att jag följde med Viktor och hans polare till friskis och en gratisträning och till att jag åter igen stack till mitt gym (träningskompaniet) och köpte månadskort samt tränade i dag! Sen att jag åke hem till Lejon och åt semlor var en helt annan sak.. träffade malins och henkans son med, sjukt gullig men får åka dit igen när han är lite mer vaken och det finns mer tid. Föresten fick han en aussie outfit av mig.. kengrus var temat!  Nu apelsin och försöka hålla mig vaken!

Withsundays
På The Clipper, Lana (standing) och Will (sitting)
Afterpartyt med Will, tyska och bögpar!
Pro Dive båten
Byron Bay, spanjorerna (några av dem iaf)
John och jag på Nomads

12 januari, 2010

Airlie Beach!

Sjukt vackert har. tyvarr kan man inte simma i havet men dom har en helt fantastisk lagun med sand och stenar och allt (en pool alltsa). Faglarna kvittrar och det hoppar omrking sma pappegojor i traden.  Pubarna ar trevliga och manniskorna har ar fantastiska.. pluss att jag kan anvanda mitt dyk cert som id! Nu ska jag ut pa the clipper i whithsundays i 3 dagar :D ska bli jatte harligt. The clipper ar en jattestor segelbat sa vi kommer nog att vara ganska manga hehe. kul ar det!

10 januari, 2010

Agnes Water and 1770

Underbart!
Har gjort kayaking i solnedgangen, satt delfiner och skoldpaddor. Umgatts med locals och fatt VIP tur till privata strander och pooler. Har aven satt massor av kengrusar :) localsarna tog med mig pa en kengrusafari, dom tyckte att det var lite konstigt att jag inte hade satt nagra innan. Puben (for det finns typ bara en) ar sa mysig, alla aldrar och en massa olika backpackers och locals. Trevligt att traffa dom riktigt aussieborna med och inte bara folk pa resande fot, aven fast det ar kul det med. Har faktiskt inte treffat sa mang svenskar har.. bara narga sthlmare  igen.. haha. Tror att dom ska med upp till Airlie me. Hoppas pa nattbussen senare ikvall till Airlie beach och sen ut pa the clipper. Kan dessvarre inte ladda upp bilder har heller men nan gang maste jag ju snubbla in i ett global gossip..  det finns ett har men har gratis internet har pa hostelet sa det kanns onadigt. Har foresten bott pa Southern Cross.. googla det! Jatte mysigt och fint! Lite hippie-kansla over det men sjukt nice!